söndag 19 juni 2011

Vissa människor är som änglar

Visst är det väl som så att vissa människor kommer in i ens liv, förbättrar det och sen när det blivit bra så försvinner de?

Jag menar under mitt liv så har det kommit och gått vänner. Jag tror att varje vän har en uppgift och när den är utförd så försvinner de igen på ett eller annat sätt. Vänskapen rinner ut i sanden eller så blir man ovänner och säras på för det.

Men egentligen så gör det inte så mycket för den vänner har redan gjort ditt liv lite bättre.

Och självklart går det båda vägarna, jag gör något bra i mina vänners liv med.

Jag har precis träffat en människa som gjorde att jag tog vissa livsviktiga beslut. Nu när de besluten är tagna och utförda så börjar denna människa att försvinna igen... Trots att jag kanske inte riktigt vill det, tror jag??

Jag hade även en annan vän en gång i tiden som kom in i mitt liv på ett lite annorlunda sätt. Hon hjälpte mig mycket med bla mitt självförtroende. Sen växte vi ifrån varandra...

Jag har även en annan vän Ann-Sofi, vi har kommit och gått i varandras liv sen vi var 7 år. Vi kommer alltid in i varandras liv som mest då den ena av oss behöver det. Det känns otroligt skönt att ha en sådan vän.

Man kan säga att dessa människor som kommer in i ens liv utför något bra och sen går är någon form av änglar. :)

Inga kommentarer: