fredag 17 juni 2011

Jag kan, jag vill och jag ska...

Idag behövde jag dels röra lite på mig och rensa lite i skallen.
Vad är det bästa att göra då?

Japp, det blev en tur till Gömmarskogen.

Från parkeringen till slingan jag går så är det ca 1 km. Slingan är på 3 km.

Idag tänkte jag att jag åker dit och går 2 varv. Rensar skallen lite från lite funderingar som jag har...

Jag åkte dit parkerade och satte igång tidtagaruret och gick iväg.

Första varvet helt ok. Mötte en joggande man 2 gånger. :)
Andra varvet var också helt ok. Mötte samma joggande man 2 gånger. Den andra gången det här varvet så log vi lite igenkännande mot varandra. :)
Efter andra varvet så kände jag mig inte nöjd. Jag hade fått svar på några av mina funderingar men var ändå inte riktigt nöjd. Tankarna de surrade som tusan i huvudet. Jag tog ett varv till.
Tredje varvet gick helt ok det med men efter ca halva varvet fick jag ett telefonsamtal. Grannen behövde låna min bil för att åka till sin sjuka mamma. Det var ingen brådska. Jag kunde promenera klart tyckte grannen. Som sagt detta var efter ca lite mer än halva varvet. Jag la på luren och började JOGGA!!!!

Vad är det för fel på mig??? Jag började alltså att jogga efter ett ha gått ca 9 km.
Jag tyckte att det var så skönt att jogga så jag tog ett varv till i slingan. Joggandes den här gången. Och orkade ett helt varv och tillbaka till bilen.

Fjärde varvet blev alltså ett jogging varv.

Men det var då jag var tvungen att ta till mantrat. Jag kan, jag vill och jag ska!!

Bara förbi det trädet, när jag var förbi det trädet var det nästa träd och så vidare. Tillslut var jag vid bilen. :)

Jag är så jäkla bra. :)

Sen har jag faktiskt lagat middag till mig själv idag. Trots att barnen är hos sin pappa. :)
Så himla bra är jag idag.

Att jag sen knappt kan gå för att jag har jättestela ben det behöver vi inte prata om va??? ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är jätteduktig önskar att jag lite av din energi 1000 kramar