torsdag 2 december 2010

Oj då...

Det var visst nästan en månad sen jag skrev.

Det är som sagt lite mycket just nu med allt med hockey, fotboll och nåt som kallas för livet. :)
Jag har ju inte ens hunnit julpynta hemma ännu...

Men det ska ske ikväll har jag lovat mina underbara små troll.
Sambon är iväg på dart och jag och barnen ska bara mysa...

Igår kväll hade vi tvättstugan men som sambon sa: Varför ska man ner hit och tvätta när maskinerna inte ens torkar grejerna???
Japp det var torktumlaren som inte ville helt plötsligt. Då fick vi ju hänga kläderna uppe ändå och det var ju det vi ville komma ifrån...

Vad händer mer då???
Jo det händer mycket som sagt men nåt jag börjar bli riktigt orolig för är min sons förändrade beteende.
Han har börjat skita i saker som han blir tillsagd att göra, han är grinig och tjurig, han vill troligtvis sluta/ ta ett uppehåll i sin hockey. Det gör mig skiträdd. Han har sen han var typ nyfödd velat bli hockeyproffs.
Jag har hittills tvingat iväg honom på hans hockeyträningar men har nu med samråd med hans tränare låtit honom bestämma själv. Vill han inte så vill han inte. Det som är tråkigt är att han har ju så roligt när han väl är där. Det är ju i laget som alla hans kompisar är...

Men det är väl förhoppningsvis bara en fas i livet. Han fyller snart 11 år så det kanske är lite förpubertet. Måste nog läsa på lite om 11 åringar...

nu kallar jobbet igen. Jag ska försöka att skriva snart igen. :)

Inga kommentarer: