fredag 1 januari 2010

Gott nytt år!

Vi hade en jätte mysig nyårsafton.
Den var lugn och familjär precis som jag vill ha det nu när barnen är små.
Vi satt hemma hos oss och åt en trerätters middag ihop med mina föräldrar. Sen var det ju hockey på tv det fick man ju inte missa. Sverige tvålade till Finland med 7-1 :)

Vid 12 slaget gick vi ut på vägen och sköt lite raketer. Eller tårtor som man kallar dem.

Men jag måste säga att jag är ganska besviken på mina vänner och grannar. Jag gillar absolut inte att man går ut med sina barn och ställer sig mitt i den skara som skjuter raketer när man är full. Barnen gråter för att de är rädda och de skrattar åt det. Det gillar inte jag.

Visst kan man få ha druckit lite men måste man ta med rädda barn ut (eller barn överhuvudtaget) om man är full?

Och sen de föräldrar som tillåter barnen att skjuta raketer själva.
Det kom en ganska stor raket farandes mot min dotter och några andra och exploderade precis brevid dem. Jag stog ungefär fem meter ifrån min dotter och vårt sällskap sköt ingenting.
Sen efter explosionen hör man en liten 11 årig röst som säger: Förlåt det var inte meningen.
Strax efteråt kom hans pappa till vårt sällskap och bad om ursäkt för sin grabb.

Visst jag tar ursäkten, men vad hade hänt om den hade åkt en meter till? Då hade den ju träffat min dotter. Då hade ingen ursäkt i världen hjälpt... Nu hände det inget men ändå...

Det värsta är att dessa föräldrar lät sina barn att fortsätta att skjuta raketer. Föräldrarna gick in, men barnen som är 10 och 11 år de stog kvar och sköt raketer mitt i bostadsområdet efter att en olycka nästan inträffade...

Förra året fick en granne in raket i sitt köksfönster. Tack och lov var de hemma och ingen brand uppstod. Men varför tar inte vi vuxna lite mer ansvar i år då för??? När alkoholen går in, åker vettet ut. Det är tydligt...

Men men,,

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!!!!

1 kommentar:

Jag... sa...

Jag har också tänkt på det där, jag blir jätteirriterad på att man måste stå på gårdarna öht. Fotbollsplanen är inte så jävla långt borta, inte tippen heller. Bara en tidsfråga innan det händer något faktiskt