lördag 12 november 2011

Långpromenad :)

Idag gick vi till Skärholmen för att lämna dottern på hennes fotbollsträning. Sen gick jag och sonen tillbaka hem. Vet inte riktigt hur långt det är men det är väl ca 6-10 km fram och tillbaka. Vi tog sen bilen för att hämta dottern igen. Eftersom vi skulle lämna sonen i ishallen.

När det var dags att hämta sonen från hans träning tog vi (jag och dottern) en promenad dit och plockade upp sonen så gick vi hem igen. På vägen tillbaka såg vi en skylt om hur långt det var tillbaka till Skärholmen och insåg att det är ca 1 mil enkel väg till ishallen, den vägen vi går....

Vi har alltså gått ett flertal mil idag. Jag frågade precis barnen om de skulle med ut och promenera. Jag är sjukt rastlös just nu. Barnen sa ja direkt. Så vi kom överens om att vi skulle se klart polisskolan 6 som går på tv just nu så får vi se sen om vi orkar en långpromenad till ikväll. Vi har ju sovmorgon imorgon så vi behöver inte lägga oss i tid ikväll.

Kom ikväll överens med en vän till mig att nästa vecka när jag är barnfri så ska jag promenera hem till honom när jag är rastlös. Så nästa vecka lär ni se mig promenera till Fruängen. Undrar hur långt det är att gå dit. Och hittar jag???? Hm? Det går nog bra. Jag längtar redan att få gå dit. Det är så mycket skönare att promenera när man har ett mål. :) Ett trevligt mål oxå :)

Hm, det blev ingen promenad ikväll, dottern somnade i soffan precis...

Kram på er


Inga kommentarer: