torsdag 17 maj 2012

Mår sjukt jävla bra.

Japp, just nu och den senaste månaden har jag mått sjukt jävla bra.

Den 20/4 vände livet för mig. Jag kom helt plötsligt på att jag hade kommit över exet. Han är fortfarande världens bästa kompis men jag vet nu att jag har kommit över honom. Jag vill inte ha honom tillbaka. Bara det var ju en sån skön känsla att komma på.
Det har jag en annan vän att tacka för. Om han bara visste hur mycket han har och fortfarande påverkar mitt liv med ibland bara en mening, en fråga, som får mig att tänka till. Jag sa det till honom för 2 veckor sen han tyckte bara att det var normalt. Men jag är inte van med att folk kan påverka mig så lätt som han gör. En riktigt god vän alltså.:)

Jag har också blivit ivägskickad på en kurs -arbetslivsresurs håller i den. Den ska hjälpa mig att komma fram till vad jag vill här i livet. Jag kan säga att jag är ännu lyckligare varje gång jag har varit där.
Jag går runt med ett leende på läpparna av ingen anledning. Speciellt när jag kommer därifrån. Det spöregnade en dag när kursen var slut. Jag tog min promenad i stan ändå (jag är ju så sällan där) med ett stort leende på läpparna stod jag i regnet tittade upp mot himlen och bara njöt. Njöt av livet.

Det känns konstigt att må så bra som jag gör. Vet inte när jag mådde såhär sist. En sån underbar känsla.
När jag och barnen var ute på en av våra långpromenader så stannade vi till i parken och lekte. Då säger sonen att: Mamma, det märks att du mår bättre nu, att du är gladare. För nu för tiden ler du mycket och du leker mer med oss. Min lilla gullepojk...

Ja ja, jag ville bara berätta att jag mår TOPPEN!!!!

Inga kommentarer: