söndag 19 februari 2012

I sängen

Idag har jag en ligga i sängen dag.
Jag klev upp vid 7 väckte sonen som skulle åka och träna. Hans snälla morfar skjutsade honom idag för att jag skulle få vila. :)

När jag skickat iväg dem gick jag och la mig igen, låg och läste bok.
När sonen kom hem vid halv elva åt vi frukost. Sen gick jag och la mig igen.

Vid tolv, halv ett gick jag ner i garaget och tvättade bilen, den var så skitig att det var svårt att få den ren.

Exet ringde vid halv två, frågade vad jag gjorde. Han ville ha frukost. När bilen var tvättad gick jag hem och ringde till honom för att säga att jag var hemma, det var bara att komma över. Han åt frukost, jag åt lunch.
Sen gick vi och la oss. Han sover och sover och jag ligger brevid, lyssnar på hans snarkningar och spelar castleville på facebook.

Vilken meningslös dag. Men jag storstädade igår så kanske att jag kan få tillåta mig att ha en sån här slappardag. Det är ju inte ofta liksom.

Jag har ju två ungar, ett ex och två jobb att ta hand om. :)

Inga kommentarer: